Wrocław ma aż 10 ofert na budowę nowej trasy tramwajowej na Swojczyce, a każda z nich mieści się w budżecie miasta. Nowy odcinek ma mieć 1,7 kilometra.
Wrocławskie Inwestycje prowadzą przetarg na budowę nowej trasy tramwajowe
j łączącej obecną pętlę Sępolno z nowo projektowaną pętlą Swojczyce. Nowa linia będzie dwutorowa i będzie miała 1,7 kilometra długości. Zostanie ona wykonana w formie Trasy Autobusowo-Tramwajowej (TAT).
Na nowej trasie przewidziano przystanki na wysokości pętli Sępolno, kolejny przed skrzyżowaniem Swojczyckiej i Mydlanej (w obu kierunkach), przystanek Kolumba, przystanek Magellana w rejonie skrzyżowania Swojczyckiej i Magellana (przystanki za skrzyżowaniem w obu kierunkach jazdy) oraz przystanki końcowy i początkowy na nowej pętli Swojczyce.
W ramach zadania przebudowę przejdzie pętla Sępolno, na której zostanie odwrócony kierunek ruchu. Obecnie tramwaje poruszają się tam przeciwnie do wskazówek zegara, natomiast po przebudowie będzie na odwrót. Pętla wciąż będzie miała dwa tory odstawcze. Ponadto autobusy zatrzymają się wewnątrz pętli, co ma jeszcze ułatwić przesiadki z autobusów do tramwajów oraz zapobiec obecnym sytuacjom, gdy autobusy wjeżdżając i wyjeżdżając z pętli blokują ruch na ulicy Mickiewicza. Dokładny opis inwestycji
tutaj.W postępowaniu właśnie minął termin składania ofert. Realizacją zadania zainteresowanych jest aż 10 podmiotów a każda z ofert mieści się w budżecie miasta, opiewającym na 202,794 mln złotych brutto.
Rozpiętość cenowa ofert jest spora, bowiem najtańsza, autorstwa firmy Pro-Tra Building, opiewa na 139,416 mln złotych brutto natomiast najdroższa została wyceniona na 196,138 mln złotych brutto. Tę ofertę złożył z kolei Strabag.
Pełna lista oferentów poniżej:
Przypomnijmy, że realizacja prac ma nastąpić w ciągu 24 miesięcy od momentu zawarcia umowy a Wrocław chce dofinansować to zadanie ze
środków europejskich z programu FEnIKS.